חווית משתמש

27/10/2020

איך חוויית משתמש עוזרת לנו למכור יותר ולמה זה הדבר החשוב ביותר?

איך חוויית משתמש עוזרת לנו למכור יותר ולמה זה הדבר החשוב ביותר?

מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר אינטרנט כלשהוא על מנת לקבל מידע מסויים או לרכוש משהו ומהר מאוד עוזבים את האתר וממשיכים הלאה לחפש ברשת? מכירים את הדבר ההפוך, אתם נכנסים לאתר מסוים לכל מטרה שהיא ומשהו גורם לכם להישאר באתר?

את שני אלו לא תמיד אפשר להסביר במילים. יש משהו בתחושה, משהו באינטראקציה ומשהו בזרימת הגלישה עצמה שגורם לכם לעשות כך או אחרת. ה"משהו" הזה נקרא חוויית משתמש, וזה כבר מזמן לא רק העיצוב של האתר.

אם יש לנו אתר אינטרנט בכל תחום שהוא, כדאי שנכיר בשלב כמה שיותר מוקדם בחייו של האתר את המונח "חוויית משתמש באתר". למה? כי יש לזה השלכות מרחיקות לכת על הכניסות לאתר, על הגלישה בו ובעיקר, על המכירות באתר.

ux
ראשי התיבות של חווית משתמש באנגלית - User Experience

מרכיבי חוויית המשתמש

אז מהו המתכון לחוויית משתמש מיטבית? מה יגרום לגולש באתר שלנו להישאר, להרגיש בנוח וגם לבצע פעולה כלשהיא כמו רכישה, השארת פרטים ליצירת קשר או כל פעולה אחרת? הנה המרכיבים של חוויית משתמש באתר:

·       אמינות – המרכיב הראשון והחשוב ביותר באתר בשביל ליצור בו חוויית משתמש חיובית הוא האמינות. אתם יכולים לכתוב בו בלי סוף אבל מהר מאוד הגולשים יבינו לאן הם הגיעו. רמת השקיפות של המידע באתר, אמינות המידע בו ואיך אפשר גם לאמת את המידע, כל אלו יתרמו לתחושה טובה אצל הגולש ובפועל יוצא מכך הוא חוויית משתמש טובה והגדלת המכירות.

·       אינטראקציה ושמישות – עוד מרכיב משמעותי בדרך ליצירת חוויית משתמש טובה היא היכולת להשתמש בפונקציות השונות שהאתר מציע. הגולש צריך לגלוש בקלות באתר, ליהנות ממהירות גבוהה במעבר בין דפים שונים בו, למצוא בקלות את הכפתורים השונים ולהרגיש בנוח עם צבעי האתר. במילים אחרות, אינטואיטיביות ואסתטיקה הם שם המשחק.

מהירות המחשה
מהירות האתר - אחד המרכיבים החשובים בחווית משתמש

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

את המונח הזה בטח כבר שמעתם לא מעט, ובאינטרנט הוא עוד יותר משמעותי וחשוב. הזמן הממוצע בו גולש מבקר באתר עומד על כ-8 שניות ורק חוויית משתמש טובה תגרום לו להישאר יותר. חוויית משתמש באתר היא משהו שכדאי מאוד לתת עליו את הדעת כבר כשבונים את האתר, ואם לא אז לעשות שינויים בהמשך כדי להגיע לתוצאות טובות. את ההבדל בין חוויית משתמש שלישית או בינונית לחוויה מיטבית, תרגישו מצוין בכיס שלכם עם הגדלת כמות המכירות באתר.

רושם ראשוני המחשה
אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני